W
dniach 10.01.2018 - 12.01.2018, pierwszoklasiści naszej szkoły wzięli
udział w kolejnym projekcie szkolnym, mającym tym razem zainteresować
dzieci zjawiskami pogodowymi. Uczniowie utrwalali kolejność
pór roku i dostrzegali zmiany jakie w przyrodzie zachodzą ze
względu na zmieniające się pory roku. (wykonali w grupach makietę drzew
w czterech porach roku). Dopasowywali również ubiór do
podanej pory roku. Oglądali filmy utrwalające składniki,
które składają się na pogodę, zapoznali się z pracą meteorologa,
oglądali przykładowe prognozy pogody. Zdobyte wiadomości i umiejętności
wykorzystali do napisania prognozy pogody na dzień 11 stycznia 2018
roku. W tym celu odbyli również wycieczkę po najbliższej
okolicy w celu zaobserwowania elementów pogody w terenie.
Uczniowie poszerzali wiedzę również poprzez wykonywanie
doświadczeń w grupach: mierzyli i odczytywali temperaturę,
przeprowadzili ćwiczenia z powietrzem (powstawanie wiatru), oraz
doświadczenia ze skraplaniem wody i rozpuszczaniem lodu. Realizacja
projektu przeplatana była zabawami muzyczno- ruchowymi (zabawy z
balonami i chustami). Efektem przeprowadzonego projektu było zdobycie
przez uczniów umiejętności dostrzegania zmian w świecie przyrody
i dostrzeganie jaki to ma wpływ na ich codzienne życie.. Rozwijali
postawę badawczą i wyciąganie wniosków na podstawie dostępnych
informacji. Na zakończenie przeprowadzono ewaluację projektu nr 2,
poprzez zorganizowanie quizu dotyczącego pór roku i pogody.
>>GALERIA ZDJĘCIOWA<<
wychowawcy klas pierwszych
E. Siorek, M. Schmidt
|